در سال ۹۷ اتفاق افتاد

رشد ۳۹ درصدی شكایات از وضعیت عرضه كالا و خدمات

رشد ۳۹ درصدی شكایات از وضعیت عرضه كالا و خدمات

به گزارش فوری خرید سال قبل در مجموع تعداد ۲۶۲ هزار و ۶۴۹ فقره شكایت پیرامون كالا و خدمات از راه ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.


به گزارش فوری خرید به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ارتباط با نحوه دریافت شكایات در مجموع ۱۷۲ هزار و ۲۷۹ فقره (۶۶ درصد) تلفنی، ۵۴ هزار و ۵۳۵ فقره (۲۱ درصد) حضوری و ۳۵ هزار و ۸۳۵ فقره (۱۳ درصد) كتبی بوده است.
از مجموع شكایات رسیدگی شده، تعداد ۱۰۲ هزار و ۵۶۹ فقره (۳۹ درصد) متخلف و ۱۲۷ هزار و ۳۳۲ فقره (۴۹ درصد) غیر متخلف شناخته شده اند و ۳۲ هزار و ۷۴۸ فقره (۱۲ درصد) تحت بررسی هستند.
از مجموع شكایات دریافتی در سال ۹۷، میزان ۸۸ درصد شكایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۱۲ درصد به علت استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه كارشناسی در مرحله رسیدگی است.
همینطور بررسی وضعیت گزارشات از آن حكایت می كند كه تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۵۲ فقره (۸۶ درصد) مربوط به كالا و ۳۶ هزار و ۹۹۷ فقره (۱۴ درصد) مربوط به خدمات است.
بیشترین شكایت واصله در حوزه كالا مربوط به نان، میوه و سبزی و خوار و بار فروشی بوده و بیشترین شكایت در حوزه خدمات از رستوران های غذاخوری، تعمیرگاه های خودروهای سبك و پاركینگ شهری گزارش شده است.
گزارشات دریافتی برپایه نوع تخلف، مبین آن است كه گران فروشی، تقلب و عدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است.
همینطور از مجموع شكایات رسیدگی شده در سال ۹۷ كه منجر به تخلف شده اند تعداد ۶۲۰۵ فقره (۶ درصد) از شكایات با برآورد ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۹۳ ریال كه جنبه عمومی نداشته پیش از تشكیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاكیان شده است.



1398/01/26
16:11:38
5.0 / 5
63
تگهای خبر: تعمیر , حقوق , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
فوری خرید