عضو هیات مدیره انجمن صنفی شركت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی:

مرزبانی مانع ورود كامیون ها به مرز میلك می شود

مرزبانی مانع ورود كامیون ها به مرز میلك می شود

فوری خرید: عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی اظهار داشت: مرزبانی به سبب مشكلاتی، مانع ورود كامیون ها به مرز میلك می شوند.


ابراهیم عطایی در گفت و گو با ایسنا، درباب وضعیت مرز میلك اظهار نمود: متاسفانه پس از تعطیلات عاشورا و تاسوعا در ایران و افغانستان و انتخابات افغانستان، در ورود به مرز میلك و حتی جدیدا خروج از مرز به طرف افغانستان گرفتار مشكلات عدیده شده ایم.
وی اضافه كرد: هم اكنون 500 تا 600 عدد از كانتینرهای همكاران ما در بندر عباس خوابیده كه علت آن كمبود كامیون است، این درحالی است كه بیشتر از 95 درصد حمل ترانزیت به سمت مرزمیلك توسط كامیون های افغانستانی در حال انجام می باشد و عملا سود ناشی از ارز را آنان كسب می كنند.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی بیان كرد: همین طور تا زمانی كه كامیون های افغانستانی وارد ایران نشوند امكان حمل بار نیز صورت نمی گیرد علاوه بر آن در مرزبانی نیز به سبب مشكلاتی كه خود از آن باخبر هستند، مانع ورود كامیون ها می شوند و كامیون ها با سختی وارد می شوند.
عطایی اشاره كرد: هم اكنون 20 روز است كه ما با این سه مشكل مواجه هستیم و در این فاصله كرایه ها نیز 30 تا 35 درصد افزایش یافته است، در این راستا پیگیری های زیادی شده اما نتیجه ای نداشته و مشكلات همچنان پابرجا می باشد.
وی افزود: همین طور هم اكنون حدود 100 تا 200 كامیون روی پل قرار دارد اما طرف ایرانی ماشین ها را قبول نمی كند و در این میان قطعی سیستم گذرنامه مرز میلك نیز مزید بر علت است اما مشكل اصلی ما با مرزبانی است برای اینكه به صورت شفاف با ما صحبت نمی كنند.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی اشاره كرد: هم اكنون با عنایت به تحریم ها با هزار مشكل تلاش می نماییم تا ترانزیت را از مسیر ایران انجام دهیم اما مشكلات مطرح شده سبب نارضایتی صاحبكاران خارجی شده است.
عطایی با اشاره به اینكه بیشتر از 60 درصد ترانزیت افغانستان از مرزمیلك عبور می كند، اظهار داشت: صادرات زیادی همچون سیمان خاش و سیستان از این مسیر انجام می شود و در پنج ماه گذشته 18 هزار كامیون سیمان خاش به سمت افغانستان صادر گردیده است.
وی افزود: مرز میلك بسیار شلوغ است و باید تمهیدات و زیرساخت های مناسب آن تهیه شود، هم اكنون یك پل در این مرز وجود دارد كه به سبب تنگی و باریكی مشكلات زیادی را به وجود آورده است، همین طور پیشنهاداتی برای شبانه روزی شدن مرز شده اما تابحال محقق نشده است.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شركت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی بیان كرد: خواهش من از مسئولین این است كه به این مرز توجه بیشتری شود برای اینكه 40 درصد از ترانزیت كشور از مرز دوغارون و میلك انجام می شود و به همین جهت این مرز نیازمند برنامه های خاصی است.




منبع:

1398/07/28
16:45:19
5.0 / 5
5200
تگهای خبر: صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
فوری خرید