قائم مقام سازمان امور عشایر كشور:

میانگین درآمد ماهیانه عشایر یك میلیون و 100 هزار تومان است

میانگین درآمد ماهیانه عشایر یك میلیون و 100 هزار تومان است

فوری خرید: قائم مقام سازمان امور عشایر اظهار داشت: هم اكنون میانگین درآمد عشایر یك میلیون و 100 هزار تومان در ماه است و تمام تلاش ما این است كه تا اختتام برنامه ششم این مبلغ حداقل دو برابر افزایش یابد و به دو میلیون و 200 هزار تومان برسد.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، علایی مقدم سه شنبه 29 آبان در حاشیه حضور در همایش همبستگی و اتحاد طوایف و ایلات عشایر استان فارس در جمع خبرنگاران بیان كرد: در سال های گذشته كشور به دو گروه هدف شهری و روستایی تقسیم بندی می شد و در متن قوانین خبری از عشایر نبود.
وی با تاكید بر اینكه برای پشتیبانی از جوامع باید دو ابراز قانون و عتبارات را تقویت كرد، اضافه كرد: در طول برنامه اول تا پنجم توسعه كشور هیچ نامی از عشایر نبود اما برنامه ششم تلاش شد تا جامعه عشایری بعنوان سومین جامعه اجتماعی كشور مطرح شوند.
معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر با اشاره به اینكه سعی كردیم تا فراكسیون عشایری در مجلس تقویت شود، اظهار داشت: امروز 169 نفر از نماینده گان مجلس عضو فراكسیون عشایری مجلس هستند كه این امر سبب شده تا هر طرح در مجلس با رویكرد مثبت بررسی شود.
علائی مقدم اضافه كرد: كار بسیار دشواری بود كه جامعه عشایری را بعنوان گروه سوم هدف اجتماعی در قانون و سند معتبری مثل برنامه پنج ساله بگنجانیم تا این جامعه باز از ظرفیت های قانونی این سند معتبر منتفع شوند.
وی اشاره كرد: جمعیت عشایر یك میلیون و 200 هزار نفر است كه تنها 1.8 درصد جمعیت كشور را شامل می شوند اما همین جمعیت نقش بسیار مهمی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها دارند.
قائم مقام سازمان امور عشایر با اشاره طرح های هفت گانه سازمان امور عشایر برای احداث و تنوع اشتغال و افزایش درآمد عشایر، اظهاركرد: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری تا سر سفره مصرف كننده یكی از این طرح ها است كه در استان های كشور در حال انجام می باشد.
علائی مقدم اضافه كرد: طرح كشت گیاهان داروئی، طرح بوم گردی و گردشگری عشایر، راه اندازی شركت های فنی مهندسی دانش بنیان توسط فرزندان عشایر، طرح توسعه زراعت و باغداری در مناطق عشایری از دیگر طرح ها و برنامه هایی است كه برای افزایش درآمد و تنوع بخشی به مشاغل عشایری در دست اجرا است.
قائم مقام سازمان امور عشایر با اشاره به اختصاص سهمی از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به جامعه عشایری، تصریح كرد: در برنامه پنجم توسعه70 درصد شهرها و 30 درصد باز روستاها از مالیات بر ارزش افزوده بهره مند می شدند كه عشایر سهمی نداشتند اما در قانون برنامه ششم برای عشایر باز سهمی از این محل برای عشایر در نظر گرفته شد.




1397/08/29
15:02:24
5.0 / 5
5373
تگهای خبر: اقتصاد , مالیات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
فوری خرید