نگاهی متفاوت به قانون منع به كارگیری بازنشستگان

نگاهی متفاوت به قانون منع به كارگیری بازنشستگان

فوری خرید: قانون اخیر منع استفاده از بازنشستگان، از معدود قوانینی است كه با واكنش های بسیاری در بدنه مدیریتی و اداری جامعه مواجه شده است؛ چونكه با اجرای این قانون تعداد زیادی از مدیران رده بالای حكومت باید با مناصب خود خداحافظی كنند.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، اكبر بیاتی در ادامه یادداشت خود در روزنامه «اعتماد» نوشت: پرداختن به این قانون و قضاوت درباره آن مجالی دیگر می طلبد اما كاش نمایندگان مجلس، بیشتر به این قانون و ابعاد آن می پرداختند چونكه به تدریج با معضلات و مشكلاتی در اجرای این قانون مواجه خواهیم شد و نیاز به تفسیرها یا تغییرات جدیدی در آن نمایان میگردد.

اما می خواهیم به نكته ای مثبت درباره این قانون بپردازیم و كورسوی امیدی كه با اجرای این قانون برای بخش خصوصی به وجود آمده است را بررسی نماییم.

به زودی با خیل عظیمی از مدیران مواجهیم كه ناگزیر به فعالیت در بخش های غیردولتی می شوند و این می تواند نفوذ و اقتدار بخش خصوصی را در برابر دولتی ها بیشتر كند. البته منظورمان از بخش خصوصی چهره های با نفوذ خارج از دولت نیستند كه فعالیت های نامتعارف اقتصادی دارند بلكه منظورمان كارگاه ها و كارخانجاتی هستند كه همواره در مواجهه با عناصر دولتی، قدرت چانه زنی كمتری داشته اند و روند تصمیم گیری ها در دولت همواره به ضرر آنها پیش رفته است.

با آمدن مدیرانی از دولت و بخش های حكومتی كه ناگزیر از قلعه حكومت بیرون آمده اند، این امیدواری به وجود آمده است كه این چهره ها به میدان مدیریت كارخانجات بخش خصوصی بروند و با استفاده از نفوذ و قدرت خود، منشاء رونق و قدرت گیری این بخش ها شوند.

كاش دولت و چهره های موثر در حاكمیت بكوشند و زمینه های هدایت این افراد به سمت بخش خصوصی مفید و ثمین كشور را فراهم آورند. بخش خصوصی ما در این سال ها نحیف شده است و با عنایت به شرایط خاصی كه كشورمان با آن مواجه می باشد، لزوم قدرت گیری و فعالیت بیشتر در بخش خصوصی از هر روزی بیشتر خودنمایی می كند و این مدیران می توانند منشاء خیرات و بركات فراوانی در این زمینه ها شوند.




1397/09/01
21:04:06
5.0 / 5
5310
تگهای خبر: اقتصاد , اقتصادی , خصوصی , دولتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
فوری خرید