رئیس جهاد كشاورزی شهرستان ماكو:

كود مورد نیاز كشاورزان تامین نمی گردد

كود مورد نیاز كشاورزان تامین نمی گردد

فوری خرید: رئیس جهاد كشاورزی شهرستان ماكو اظهار داشت: متاسفانه مشكل حمل و نقل یك عامل مهم در تامین نشدن نیاز كود كشاورزان است.


قاسم تاروردی زاده در گفت وگو با ایسنا، ۳۵۰ تن كود را نیاز مبرم كشاورزان شهرستان عنوان و تصریح كرد: متاسفانه مشكل حمل و نقل و كمبود ماشین الات حمل یك عامل مهم در تامین نشدن نیاز كود كشاورزان است؛ كود از بنادر به شهرستان حمل می گردد و امیدواریم مسئولین رده بالا هر چه زودتر این مشكل را به نفع كشاورزان خاتمه دهند.
وی، بخش كشاورزی را یك حوزه ریسك پذیر عنوان نمود و اظهار داشت: هر عاملی می تواند در وارد كردن خسارت به این حوزه حیاتی در زندگی بشریت نقش ایفا كند كه لازمه جلوگیری از آن آمادگی و تجهیز تمامی امكانات است.

وی از تحقق ۷۰ درصدی كشت ۶۵ هكتار گندم آبی در شهرستان ماكو اطلاع داد و خاطرنشان كرد: از ۵۴ هكتار گندم دیم ۲۵ تا ۳۰ درصد تحقق یافته است كه بلافاصله با افزایش بارش ها این آمار به رقم ۱۰۰ درصدی نزدیك خواهد شد.

رئیس جهاد كشاورزی شهرستان ماكو از خسارت ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی حوادث طبیعی در حوزه كشاورزی شهرستان ماكو در سال قبل اطلاع داد و اظهار داشت: بنا به آمار جمع آوری شده از جانب كمیته خسارت، ۳۰۰ نفر در این منطقه دچار خسارت شده اند.

تاروردی زاده همینطور خسارات اراضی شهرستان ماكو كه از جانب عوامل طبیعی به وجود آمده بود خاطرنشان كرد و اظهار داشت: ۹۵۰ هكتار از مساحت اراضی متشكله از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصدی خسارت دیده است.

وی با اشاره به اینكه در سال قبل شاهد بارش هایی به میزان ۴۲۰ میلیمتر در بلندمدت بودیم كه نسبت به سال مشابه شهرستان ماكو بی سابقه بود، اضافه كرد: از عواملی كه سبب بروز خسارت در حوزه كشاورزی شده است می توان به سیل، تگرگ و طوفان اشاره نمود.



1397/09/05
21:02:18
5.0 / 5
5252
تگهای خبر: كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
فوری خرید