همتی در نشست دوره ای با اقتصاددانان:

نقدینگی در حال كنترل است

نقدینگی در حال كنترل است

فوری خرید: نشست رئیس بانك مركزی با اقتصاددانان درباره اقدامات بانك مركزی در بازار ارز، كنترل نقدینگی، مهار تورم، عملیات بازار باز، صادرات غیرنفتی و تصمیم اخیر FATF، در بانك مركزی اجرا شد.



به گزارش فوری خرید به نقل از بانك مركزی، عبدالناصر همتی در نهمین نشست دوره ای با اقتصاددانان كه عصر روز گذشته برگزار شد، با اشاره به شرایط خاص و حساس كشور اظهار داشت: بانك مركزی با در نظر داشتن شرایط كشور، بیشتر تلاش خودرا بر تامین ثبات و آرامش بازارهای پول و ارز داشته است.
رئیس كل بانك مركزی ضمن قدردانی از پیشنهادات و ایده هایی كه از جانب اقتصاددانان و سایر كارشناسان مطرح می شود، اظهار داشت: باتوجه به مرجعیت گفته ها و نظرات صاحب نظران در جامعه از آنان دعوت می شود برای تقویت تولید ملی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه و تداوم ثبات بازارها، با مسئولین همراهی و امید را در جامعه تقویت نمایند.
رئیس شورای پول و اعتبار درباره حجم نقدینگی عنوان كرد: هر چند نرخ ۲۸ درصد برای نقدینگی بالا است، اما باتوجه به شرایط كشور و نیز كاهش درآمدهای نفتی، انحراف سه درصدی این نرخ از میانگین ۵۰ ساله نقدینگی، نشان از كنترل شرایط دارد و برای كنترل آن از ابزارهای مختلف استفاده خواهیم كرد.
رئیس كل بانك مركزی با اشاره به پیش بینی ها و فرضیات مطرح شده توسط حوزه معاونت اقتصادی این بانك برای نرخ تورم در سال آتی اظهار نمود: باتوجه به پیش بینی های به عمل آمده، تورم زیر ۲۰ درصد دور از ذهن نیست، هر چند باید این امر را در نظر داشت كه سال ۹۹، سالی دشوار است كه تنها با انسجام و همدلی می توانیم از شرایط خاص آن عبور نماییم.
همتی اضافه كرد: برمبنای مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، حساب های بانكی اشخاص حقیقی برمبنای تجاری و غیرتجاری از یكدیگر تفكیك می شود.
گفتنی است در این نشست سه ساعته درباب بازار ارز، عملیات بازار باز، شرایط صادرات غیرنفتی، تصمیم اخیر FATF، وضعیت اصلاح نظام بانكی، روش های كنترل حجم نقدینگی، چگونگی كنترل و مهار نرخ تورم و پشتیبانی از تولید، همچون موضوعات مطرح شده از طرف اقتصاددانان و صاحب نظران این حوزه بود.


منبع:

1398/12/08
14:26:34
5.0 / 5
5304
تگهای خبر: اقتصاد , اقتصادی , بازار , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
فوری خرید