وزیر ارشاد:

فرهنگ، هنر و رسانه ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارد

فرهنگ، هنر و رسانه ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارد

به گزارش فوری خرید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: به بهانه تبصره ۱۸ می توانیم یك واكاوی مجدد در فرصت های شغلی موجود و بالقوه حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.



به گزارش فوری خرید به نقل از مهر، سید عباس صالحی در مراسم امضای تفاهمنامه با مبحث «برنامه اشتغال و تولید سال ۹۷ در حوزه فرهنگ و هنر» با سازمان برنامه و بودجه تصریح كرد: فرهنگ و هنر روح جامعه ایرانی است كه در طول تاریخ چند هزار ساله ما با هویت ایرانی تنیده شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: با چنین نگاهی، سرمایه گذاری روی فرهنگ و هنر، سرمایه گذاری روی هویت ایرانی و بقای روح این هویت است.
صالحی با اشاره به اینكه ما را در كل جهان با همین هویت تعریف می كنند، اظهار داشت: می توان به بخش فرهنگ بعنوان اقتصاد مولد نگاه كرد. هر سال ۴۵۰۰ فیلم در حوزه سینما ایجاد می شود كه بخش قابل توجهی از استعدادی كه در سینما وجود دارد، یك استعداد بالفعل برای حوزه فرهنگ و هنر به حساب می آید.
وی افزود: سالانه ۷۰۰۰ تئاتر در كشور اجرا می گردد و ۱۰۰ هزار فعال تئاتری هم در كشور وجود دارد. همینطور ۵۰ هزار فعال موسیقی و حدود ۶۰۰۰ رسانه مكتوب و غیرمكتوب در كشور داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان فرهنگ و هنر آمادگی حضور فعال در بازار را دارند، تصریح كرد: به نظر می آید امسال به بهانه تبصره ۱۸ می توانیم یك واكاوی مجدد در فرصت های شغلی موجود و بالقوه حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.
صالحی تصریح كرد: برای امسال ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید تولید خواهد شد كه این فرصت، می تواند برای سال ۹۸ میدان های دیگری را باز كند.همچنین در این مراسم شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه امروز، صندوق هم وارد حوزه مهم فرهنگ خواهد شد؛ چون كه اگر فرهنگ درست توسعه پیدا كند سایر بخش ها هم تغییر مثبت خواهد داشت و ریشه خیلی از مسایل به فرهنگ بر می گردد.وی اضافه كرد: صندوق با پیشنهاد دولت و نظر رهبری حدود ۱.۵ میلیارد دلار را برای تولید اشتغال در روستاها پیش بینی كرده است كه امیدواریم باعث توسعه شود.

1397/10/02
15:58:01
5.0 / 5
5369
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , سازمان برنامه و بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
فوری خرید