با مصوبه مجلس صورت گرفت؛

اجبار رئیس جمهور به تشكیل منظم جلسات ستادمبارزه باقاچاق كالا وارز

اجبار رئیس جمهور به تشكیل منظم جلسات ستادمبارزه باقاچاق كالا وارز

فوری خرید: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور یا نماینده ویژه وی را مكلف كردند كه حداقل هر دو ماه یك بار جلسات ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز را برگزار كنند.



به گزارش فوری خرید به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، با ۱۳۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه علنی، ماده ۱۸ این لایحه را به تصویب رساندند.
بر اساس این ماده از لایحه، ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز به شرح زیر اصلاح می شود:
«به منظور سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرایی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز، متشكل از وزیران دادگستری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، كشور، امور خارجه، صنعت معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهاد كشاورزی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و ارتباطات و فناوری اطلاعات یا معاونان ذیربط آنان و دو نفر از نمایندگان عضو كمیسیون های اقتصادی و قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس و روسای سازمان های تعزیرات حكومتی، جمع آوری و فروش اموال تملیكی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازرسی كل كشور، رئیس ستاد كل نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، روسای كل بانك مركزی، بیمه مركزی و گمرك جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، رئیس مركز آمار ایران، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و كشاورزی ایران، رئیس اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق تعاون مركزی ایران، دادستان كل كشور و نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضائیه با ریاست رئیس جمهور یا نماینده ویژه وی تشكیل می گردد.
تصمیمات این ستاد بعد از امضای رئیس جمهور و یا نماینده ویژه وی با رعایت اصل ۱۲۷ قانون اساسی در موضوعات در رابطه با قاچاق كالا و ارز برای تمامی دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی لازم الاجراست.
همچنین سایر دستگاه های در رابطه با امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق كالا و ارز همچون قوه قضائیه، نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جز در موارد اذن رهبری هم موظف به رعایت و اجرای مصوبات ستاد هستند».
بر اساس تبصره ۲ این ماده، آئین نامه مربوط به نصاب رسمیت و اتخاذ تصمیم در جلسات ستاد و نحوه تشكیل و اداره جلسات و هم ساختار سازمانی و تشكیلات اداری و مالی و شرح وظایف تفصیلی دبیرخانه ستاد، توسط ستاد تهیه می گردد و ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران می رسد.
بر اساس تبصره ۳، تخلف از مصوبات ستاد و زمانبندی اجرای آن با بیان ستاد بعد از تصویب دو سوم اعضای آن و هم تخلف از وظایف مقرر در این قانون یا آئین نامه های اجرایی آن، در صورتیكه در این قانون یا سایر قوانین برای آن مجازات شدیدتری تعیین نشده باشد، مستوجب مجازات مقرر در ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی خواهد بود.
همچنین بر مبنای تبصره ۴ الحاقی به این ماده، رئیس جمهور یا نماینده ویژه وی كه ظرف مدت یك ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون منصوب می شود، حداقل هر دو ماه یك بار مكلف به برگزاری جلسات ستاد می باشد. جلسات ستاد با حضور رئیس جمهور و نماینده ویژه وی بعنوان رئیس جلسه و رعایت ترتیبات مقرر در تبصره ۲ این ماده رسمیت می یابد.

1397/07/05
21:15:19
0.0 / 5
5241
تگهای خبر: اتاق بازرگانی , اقتصاد , اقتصادی , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
فوری خرید