رئیس كمیسیون حمل و نقل اتاق ایران مطرح كرد

نگرانی های صنعت حمل و نقل در 1401

نگرانی های صنعت حمل و نقل در 1401

فوری خرید: رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق تجاری ایران معتقد می باشد، نوسازی ناوگان این بخش که در سال قبل در زمینه جاده ای کلید خورده، باید در دیگر بخش ها نیز دنبال شود.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، علی حسینی اظهار نمود: سال قبل این گفتمان در صنعت حمل و نقل کشور به وجود آمد که لازم است در همه مدهای صنعت، نوسازی ناوگان شکل بگیرد. در وزارت راه و شهرسازی نیز این گفتمان تقویت شده و در ناوگان جاده ای توانستیم نسبت به سایر بخش ها، موفق تر عمل نماییم.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: در این سال بخش زیادی از کامیون ها و کشنده هایی که وارد شده و در گمرکات باقی مانده بودند، ترخیص و وارد ناوگان شدند. خوشبختانه این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد جوان شدن سن ناوگان کشور باشیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران طبق اخبار به دست آمده از رفع تحریم های شرکت ماموت که در داخل کارخانه دارد، سخن گفت و افزود: این شرکت از اواخر اردیبهشت و یا اوایل خرداد می تواند روند فعالیت خودرا تقویت کند و محصولات جدید که یورو ۶ است و برند خوبی هم به شمار می آید را در کنار چند شرکت دیگر، وارد بازار کند. اگر این روند در کنار واردات سه سال ساخت ها ادامه پیدا کند، به نظر تا ۵ الی ۶ سال آینده شاهد نوسازی کامل ناوگان جاده ای کشور خواهیم بود. البته نوسازی ناوگان علاوه بر جاده ای باید در سایر حوزه ها نیز پیگیری شود.
حسینی درباره بخش ریلی نیز با عنایت به این که صنایع بزرگ مانند فولاد وابستگی قابل توجهی به آن دارند نیز تصریح کرد: می توان در صادرات محصولاتی مانند فولاد از بخش ریلی استفاده بهینه کرد، لازم بود موضوع نوسازی را در این عرصه نیز جدی بگیریم؛ البته در این بخش آنچه صنایع و بخش ریلی را در سال ۱۴۰۰ اذیت کرد، کمبود دیزل های لوکوموتیو بود. متاسفانه در نیمه دوم سال با پدیده رسوب واگن های بارگیری شده روبه رو شدیم. در این شرایط قرار شد تولیدکنندگان داخلی فعال شوند و نیاز بخش ریلی به این دیزل ها را تامین کنند. البته با فعال شدن بخش داخلی هنوز قادر به تامین کل نیاز موجود نیستیم و این مسئله را با دولت هم در بین گذاشتیم و درخواست داریم شرایطی را فراهم نمایند تا بتوانیم با وجود تحریم ها دیزل لوکوموتیو را حتی بصورت دست دوم هم وارد نماییم تا نیاز داخل برآورده شود.
رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران در زمینه دریایی به پایگاه اتاق ایران اظهار داشت: باید حوزه دریایی را در دو بخش بررسی کرد؛ اول دریای خزر که برنامه ریزی در این عرصه ایجاد خطوط منظم کشتیرانی و بالا بردن سهم دریانوردی ایران در دریای خزر است. از طرفی افزایش تعداد کشتی های کانتینربر ایران در این دریا موضوع دیگری بود که ملاک عمل قرار گرفت تا بتوانیم از این ظرفیت برای حمل تعداد بیشتر محموله های خود استفاده نماییم.
به اعتقاد عضو هیات نمایندگان اتاق ایران موضوع مهم تر از همه در دریای خزر، سرمایه گذاری روی استفاده از کشتی های رو-رو است. او در اینباره تصریح کرد: چون هنوز بحث امنیت سرمایه گذاری روی این بخش شکل نگرفته، نه بخش خصوصی و نه حتی دولت وارد میدان نشده اند، درصورتی که به شدت به این وسیله نیاز داریم. بدین سبب آنچه در سال ۱۴۰۱ باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار بگیرد، ایجاد زمینه های لازم برای سرمایه گذاری و خرید کشتی های رو-رو در دریای خزر است.




منبع:

1401/01/17
21:39:21
5.0 / 5
362
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
فوری خرید