كاهش قیمت پیاز پس از ممنوعیت صادرات

كاهش قیمت پیاز پس از ممنوعیت صادرات

فوری خرید: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام نمود: به دنبال اعلام ممنوعیت صادرات پیاز قیمت این محصول در بازار رو به كاهش است از این به بعد باز قیمت ها روند كاهشی خود ادامه می دهند.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، از اواخر سال قبل قیمت سیب زمینی و پیاز رو به افزایش رفت به شكلی كه پس از تعطیلات نوروزی قیمت هر كیلوگرم پیاز به حدود ۱۵ هزار تومان رسیده بود؛ طی این افزایش قیمت، وزارت صنعت معدن و تجارت ابلاغیه ای به گمرگ ارسال كرد كه برمبنای آن، صادرات سیب زمینی و پیاز از ۱۵ فروردین ماه تا اطلاع ثانونی ممنوع اعلام گردید.
اسدالله كارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - در این باره به ایسنا اظهار داشت كه قیمت پیاز به دنبال اعلام ممنوعیت صادرات آن روند كاهشی به خود گرفته و الان در بازار عمده فروشی بین كیلویی ۵۰۰۰ تا ۶، ۵۰۰ تومان فروخته می شود كه میوه فروشان سطح شهر باز می توانند بر طبق این قیمت ها تا سقف ۳۵ درصد سود برای خود در نظر بگیرند.
وی اضافه كرد: با عنایت به افزایش قیمت پیاز فروشندگان میوه و سبزی همواره در این بازه زمانی اهتمام كردند كه از به حداقل سود پیاز قانع شوند چونكه برای آنها سود این محصول چندان اهمیتی نداشت و می خواستند مغازه شان خالی از این محصول نباشد و مردم بتواند آنرا خریداری كند و الان باز این گونه است.
پیگیری های خبرنگار ایسنا و مشاهدات میدانی نشان داده است كه قیمت پیاز در بازار روند كاهشی به خود گرفته و تا كمتر از ۹ هزار تومان رسیده است. در این زمینه كارگر اظهار نمود كه كاهش قیمت پیاز و دیگر میوه ها و محصولات تره باری همچنان ادامه خواهد داشت و در هفته های پیش رو شاهد ارزان شدن انواع میوه و سبزی در بازار خواهیم بود.




منبع:

1398/02/10
14:00:58
5.0 / 5
5187
تگهای خبر: بازار , صادرات , فروش , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
فوری خرید