منظور خبر داد؛

اختصاص ۱۱ و هفت دهم هزار میلیارد تومان برای معیشت بازنشستگان

اختصاص ۱۱ و هفت دهم هزار میلیارد تومان برای معیشت بازنشستگان

فوری خرید: به گزارش فوری خرید، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تأمین ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تأمین معیشت و آینده بازنشستگان و شاغلان کشور اطلاع داد.



به گزارش فوری خرید به نقل از مهر، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود نوشت: با هدف بهبود رفاه اقشار کمتر برخوردار جامعه و ارتقا عدالت در دسترسی آحاد هموطنان به امکانات و زیرساخت های حیاتی، سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۳ اعتبارات بخش های مربوطه را با این نگاه افزایش داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد دسترسی به آب شرب خاطرنشان کرد: این هدف بعنوان پیش زمینه توسعه در بودجه ۱۴۰۳ مورد توجه قرار گرفت.
وی به افزایش ۷۳ درصدی طرح های تأمین آب به شهرها و روستاها اشاره نمود و اظهار داشت: ساخت طرح های سد و انتقال آب آشامیدنی ۷۳ درصد افزایش داشته و افزایش ۶۰ درصدی طرح های آبخیزداری و طرح حاکمیت آب روی داده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد پشتیبانی از اقشار هم اضافه کرد: در جهت حفظ کرامت انسانی و عدالت توزیعی، در تعامل با نهادهای مربوطه با افزایش میانگین ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل روبرو شده است. همینطور افزایش ۲۳ درصدی امتیازات رفاهی نسبت به سال قبل روی داده است.
منظور همینطور در مورد برنامه دولت در پرداخت بدهی خود به تأمین اجتماعی هم اظهار داشت: بر مبنای قانون بودجه ۱۳۰ همت از بدهی دولت به تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است. همینطور یک ردیف مستقل برای اجرای قانون پشتیبانی از توان یابها با اعتبار ۱۳ همت و هم افزایش ۳۰ درصد اعتبارات کمیته امداد امام خمینی روی داده است.
به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه بنیاد شهید ۱۲ همت زیاد شد، اعتبارات بهزیستی ۶ همت افزوده شد و اعتبارات کمیته امداد ۳.۱ همت افزایش پیدا کرد. در قسمت بهداشت و درمان نیز، اعتبارات با ۲۹ درصد رشد همراه شد، جذب ۲۵ هزار نفر در کادر درمان و ۱۸۰۰ نفر در هیأت علمی بهداشت و درمان از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بوده است.




منبع:

1403/03/12
10:51:17
5.0 / 5
225
تگهای خبر: سازمان برنامه و بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
فوری خرید