پیشنهاد سطح بندی مراکز درمانی بمنظور خدمات دهی بهتر برای جمع آوری پسماند بیمارستانی

پیشنهاد سطح بندی مراکز درمانی بمنظور خدمات دهی بهتر برای جمع آوری پسماند بیمارستانی

فوری خرید: به گزارش فوری خرید، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که پرداخت هزینه برای تفکیک پسماند بیمارستانی و همکاری مراکز درمانی دراین زمینه الزامی است، اظهار داشت: بطور قطع عدم همکاری دراین زمینه تخلف شمرده می شود و نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه می توانند دراین زمینه ورود کنند.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، احمد صادقی با اعلان اینکه مشکل خاصی در جمع آوری پسماند بیمارستانی وجود ندارد، اظهار داشت: برمبنای آخرین گزارشی که به دست ما رسیده، باتوجه به هزینه بالای دفن این زباله ها و ضرورت تفکیک با زباله های عادی، برخی بیمارستان ها این تفکیک را انجام نمی دهند و پسماند بیمارستانی بعضاً در کنار پسماند عادی جمع آوری می شود.
وی با اعلان اینکه باید نظارت بیشتری بر دفن پسماند بیمارستانی صورت بگیرد، تصریح کرد: بیمارستان ها باید مکلف به پرداخت هزینه تفکیک پسماند بیمارستانی شوند و از پرداخت آن فرار نکنند.
رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران همین طور اشاره کرد: پیشنهاد ما این است که بیمارستان ها تقسیم بندی شوند و بیمارستان های خیریه و یا مراکزی که قیمت تمام شده هزینه های درمانی آنها پایین است، مشمول تخفیف و یا معافیت در جمع آوری پسماند بیمارستانی شوند.
به گزارش شهر، صادقی با تکیه بر این که پرداخت هزینه برای تفکیک پسماند بیمارستانی و همکاری مراکز درمانی دراین زمینه الزامی است، اشاره کرد: بطور قطع عدم همکاری دراین زمینه تخلف شمرده می شود و نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه می توانند دراین زمینه ورود کنند، اما آن چه اهمیت دارد نظارت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران به عنوان مسئول این بخش بر تفکیک پسماند بیمارستانی است.




منبع:

1403/03/19
12:13:31
5.0 / 5
290
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
فوری خرید