بانك ها دلار را چند می خرند؟

بانك ها دلار را چند می خرند؟

فوری خرید: برای امروز ارز مسافرتی با نرخ حدود ۱۳ هزار تومان برای هر یورو در بانك ها عرضه می گردد. همینطور بانك ها هر دلار را ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و هر یورو را تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان می خرند.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، بانك های عامل ارز مسافرتی را برای كشورهای همسایه تا ۵۰۰ یورو و سایر كشورها تا هزار یورو پرداخت می كنند كه نرخ روزانه آن از جانب بانك مركزی تعیین می گردد.

برای امروز (چهارشنبه) هر یورو ۱۳ هزار تومان قیمت خورده كه در مقایسه با نرخ یورو در بازار آزاد كه حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، ۳۵۰۰ تومان اختلاف دارد. این اختلاف قیمت بین بازار آزاد و ارز بانكی موضوعی است كه طی چند ماه اخیر باعث تولید رانت در ارز مسافرتی شده بود.

بانك ها ارز مسافرتی را دلار عرضه نمی كنند و عموما یورو است و مسافران می توانند هفت روز پیش از سفر با همراه داشتن مداركی همچون ویزا، پاسپورت و بلیت برای ثبت نام ارز به شعب ارزی بانك ها رجوع كنند.

اما بانك ها خریدار ارز از مردم هم هستند و البته نرخ برای هر روز می تواند متفاوت باشد؛ به طوریكه برای امروز هر دلار ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و هر یورو تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بانك ها خریداری می گردد.

همچنین بانك ها ارزی خارج از ضوابط نمی فروشند و به عبارتی فروش آزاد ارز ندارند.




1397/07/25
17:14:09
5.0 / 5
5063
تگهای خبر: بازار , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
فوری خرید