پیشروی طلا برای ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی

پیشروی طلا برای ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی

فوری خرید: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر تجدید نگرانیهای سیاسی و اقتصادی همچون رشد ضعیف چین كه عملكرد بازارهای سهام را منفی كرد، ثابت بود اما در راه ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار دارد.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد كرد و به ۱۲۲۶.۴۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تابحال ۰.۷ درصد رشد داشته است.

در بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۲۳۰.۹ دلار رسید.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شركت OANDA، ریسكهای قابل توجه پیرامون انتخابات میان دوره ای آمریكا و تشدید تنشهای ژئوپلیتیكی، جایگاه طلا بعنوان یك پناهگاه مطمئن دارایی را تقویت كرده و وضعیت جاری با وجود رشد ارزش دلار آمریكا، برای طلا مطلوب است.

بر اساس گزارش رویترز، ریزش اخیر بازارهای سهام جهانی، جذابیت طلا بعنوان دارایی مطمئن در برابر ابهامات اقتصادی و سیاسی را افزایش داد و این فلز پرارزش دوشنبه هفته جاری تا ركورد ۱۲۳۳.۲۶ دلار صعود كرد. با این وجود طلا از بالاترین ركورد خود در سال میلادی جاری كه در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود ۱۰ درصد سقوط كرده كه ناشی از رشد ارزش دلار تحت تاثیر جنگ تجاری آمریكا و چین بوده است.

جان شارما، اقتصاددان بانك ملی استرالیا با عنایت به موقعیت اخیر طلا، پیش بینی نمود قیمت هر اونس این فلز تا آخر سال به ۱۲۴۰ دلار خواهد رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری امكان دارد حمایت در سطح ۱۲۱۷ دلار را بیازماید و اگر به پایین سطح مذكور سقوط كند، امكان دارد تا سطح ۱۲۰۸ دلار عقبگرد پیدا كند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۴.۶۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد رشد كرد و در ۸۳۱.۱۰ دلار ایستاد اما از ابتدای هفته جاری تابحال ۰.۸ درصد كاهش قیمت داشته است. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۱.۲۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۳.۶۰ دلار رسید و برای كل هفته بیشتر از یك درصد رشد قیمت داشته است.




1397/07/27
22:16:08
5.0 / 5
4964
تگهای خبر: اقتصاد , اقتصادی , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
فوری خرید