استقبال بازار جهانی از کاشی های شیشه ای ضدخش و ضداسید ایرانی

استقبال بازار جهانی از کاشی های شیشه ای ضدخش و ضداسید ایرانی

فوری خرید: کاشی های شیشه ای با مقاومت در مقابل دمای ۵۵۰ درجه سانتیگراد و ضد خش یکی از شرکت های دانش بنیان علاوه بر کاربرد وسیع در آشپزخانه، سالن های پذیرایی و لابی مجتمع ها، بازار صادراتی خوبی را برای این شرکت رقم زده است.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، یکی از شرکتهای تولیدی که از آغاز دهه ۸۰ وارد حوزه شیشه شد، با تولید کاشی های شیشه ای دکوراتیو توانسته جایگاه ویژه ای در بازار داخلی و منطقه به دست آورد. این شرکت با استفاده از تکنولوژی های جدید پوشش دهی در مقیاس نانومتری، محصولاتی را عرضه می کند که علاوه بر زیبایی و تلألو خاص، از نظر دوام، مقاومت در مقابل حرارت، مواد شیمیایی و خراشیدگی هم خاصیت های کم نظیری دارند. کاشی های شیشه ای این شرکت به علت پایداری حرارتی تا ۵۵۰ درجه سانتیگراد، سهولت تمیزکاری، مقاومت در مقابل رسوبات و قابلیت استفاده در فضاهای مرطوب یا گرم، توجه خیلی از طراحان داخلی و مصرف کنندگان را به خود جلب کرده اند.
مهرشاد میرخانی، مدیرعامل این شرکت ضمن اشاره به استقبال بازارهای خارجی از این محصولات اظهار داشت: محصولاتی که تحت برند ما عرضه می شوند و به علت خاصیت های ظاهری و فنی خاص خود توانسته اند توجه خیلی از طراحان داخلی، معماران و مصرف کنندگان را به خود جلب کنند. هدف اصلی ما پیشرفت کیفیت و ایجاد محصولاتی با دوام طولانی مدت بوده است؛ نگاهی که نتیجه آن ورود به بازارهای منطقه و افزایش تعامل با مشتریان بین المللی بوده است.
وی اضافه کرد: محصولات این شرکت در قالب قطعات ۳۰ در ۳۰ سانتی متری عرضه می شوند و بسته به نوع طراحی، قطعه بندی و الگوهای هندسی، قیمت آنها از ۱۹۰ تا ۲۲۰ هزار تومان متغیر است. این تنوع مدلها سبب شده که هم برای فضاهای لوکس و هم برای پروژه های معمولی قابل انتخاب باشد.
مقاومت حرارتی تا ۵۵۰ درجه سانتیگراد از با اهمیت ترین خاصیت های کاشی های شیشه ای این شرکت است و این توانایی باعث شده که این محصولات برای نصب در پشت گاز یا کنار منابع حرارتی انتخاب اول خیلی از طراحان باشند. برعکس خیلی از سرامیک ها که با گذشت زمان بر اثر حرارت تغییر رنگ یا ترک های سطحی پیدا می کنند، این کاشی ها پایداری قابل توجهی دارند.
ضدخش بودن و مقاومت در مقابل ساییدگی، مقاومت کامل در مقابل اسیدها و مواد شیمیایی، عدم رسوب گیری، سهولت تمیزکاری به علت آبگریز بودن از دیگر مزایای این محصول بشمار می رود.
پروسه تولید این کاشی های شیشه ای چند مرحله اساسی دارد. ابتدا شیشه ها توسط دستگاه CNC به ابعاد مورد نظر برش زده شده و لبه ها پرداخت می شوند. بعد از آن، یک لایه پرایمر روی سطح قرار می گیرد و محصول برای عملیات حرارتی آماده می شود. در مرحله بعد، لایه نشانی فلزی با دقت نانومتری انجام می شود؛ به شکلی که مجموع ضخامت لایه های نقره به حدود ۱۲۰ نانومتر می رسد. این پوشش ها در چند مرحله اعمال می شوند و ظاهر شیشه را به سطحی فلزی نما و درخشان تبدیل می کنند.
بعد از تثبیت لایه ها، محصول وارد مرحله آبگریزی با فناوری پلاسما می شود. نتیجه این پروسه ایجاد سطحی مقاوم و بادوام است و تا آن زمان که شیشه گرفتار صدمه فیزیکی نشود، پوشش ها از بین نمی روند و دوام آنها دائمی است
به نقل از ستاد نانو، این کاشی ها فقط برای آشپزخانه ها طراحی نشده اند. قابلیت نصب در محیط های گرم، مرطوب یا پر رفت وآمد سبب شده که از آنها در فضاهای بسیاری استفاده گردد که از آن جمله می توان به فضاهای بین کابینت ها، استخرها و سوناها، جکوزی ها، لابی مجتمع های مسکونی، آسانسورها و تالارها و سالن های پذیرایی اشاره نمود.


1404/09/10
12:04:02
5.0 / 5
4
تگهای خبر: بازار , صادرات , صادراتی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظر کابرهای فوری خرید در مورد این پست
لطفا شما هم نظر دهید
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

فوری خرید