آغاز نبرد برای نسل بعدی باتری های خودرو های برقی

آغاز نبرد برای نسل بعدی باتری های خودرو های برقی

فوری خرید: چین با نوآوری ها و حمایت های دولتی، بر بازار خودرو های برقی تسلط دارد و تقریباً ۷۰ درصد از سهم جهانی را در اختیار دارد و در صادرات پیشرو است اما نوآوری های جدید کشورهای دیگر نیز وارد این رقابت شدند.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، این یک حقیقت آشکار در صنعت خودروسازی است که صنعت خودرو های برقی چین همه را از میدان به در کرده است. فناوری چینی هنوز هم غالب است، اما آیا نوآوری های جدید کره جنوبی و اروپا می توانند به آن برسند.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، خودرو های برقی چینی در سال ۲۰۲۴ بر بازارهای برزیل، کلمبیا، مکزیک، اروگوئه، اندونزی، مالزی، ازبکستان، مراکش، مصر، اردن و آفریقای جنوبی تسلط داشتند. خودروساز برقی بی وای دی گزارش داد انگلیس به بزرگترین بازار این شرکت در خارج از چین تبدیل گشته و فروش در این کشور، در سپتامبر نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۸۸۰ درصد رشد کرده است.

چین به کمک نوآوری در باتری، قیمت پایین انرژی داخلی و تسلط این کشور در فناوری عناصر خاکی کمیاب، توانسته است در زمینه خودرو های برقی پیشتاز باشد. البته یارانه های اولیه چین هم به این وضعیت، کمک کرده است.

گزارش های اخیر از صنعت باتری، نشان داد که رقابت به شدت، افزایش خواهد یافت. نسل جدید باتری های خودرو های برقی با زمان شارژ ۱۲ دقیقه، برد رقابتی ۸۰۰ کیلومتری خواهند داشت. مهم تر از همه، این فناوری چینی نیست. بر اساس گزارش ها، شرکت «ال جی انرژی سولوشنز» کره جنوبی یک باتری غنی از لیتیوم منگنز (LMR) توسعه داده است. ادعا می شود که این نوع جدید باتری به رقیبی برای باتری های لیتیوم آهن فسفات (LFP) تبدیل خواهد شد که هم اکنون چین بر تولید آن تسلط دارد.

بر اساس گزارش بیزینس تایمز، جنرال موتورز آمریکا می خواهد باتری جدید لیتیوم منگنز را در خودرو های اسپرت برقی بزرگ و کامیون های برقی در سال ۲۰۲۸ نصب کند.

به نظر می رسد اروپایی ها هم به کمک مقررات اتحادیه اروپا در مورد چرخه عمر باتری ها درحال پیشرفت هستند. اروپایی ها می دانند که صنعت خودرو های برقی آنها تا رسیدن به چین راه طولانی در پیش دارد.

هیچ کدام از این ها به این معنا نیست که چینی ها از این وضعیت راضی هستند. آنها همینطور توجه خویش را به باتری های حالت جامد معطوف کرده اند و امیدوارند تا پایان دهه جاری، به این مرحله برسند. البته بعضی از این جهش های نوآورانه امکان دارد ناموفق شوند.

به نظر می آید اروپایی ها هم به کمک مقررات اتحادیه اروپا در مورد چرخه عمر باتری ها در حال پیشرفت هستند. هیچ کدام از این ها به این معنا نیست که چینی ها از این وضعیت راضی هستند.


منبع:

1404/09/13
13:18:50
5.0 / 5
5
تگهای خبر: بازار , خودرو , دولتی , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظر کابرهای فوری خرید در مورد این پست
لطفا شما هم نظر دهید
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

فوری خرید