رونمایی از طرح جنجالی آمریكا برای واردات كالاهای چینی

رونمایی از طرح جنجالی آمریكا برای واردات كالاهای چینی

فوری خرید: آمریكا می خواهد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاكرات ماه آینده میان رییس جمهور آمریكا و همتای چینی وی برای آخر دادن به جنگ تجاری میان دو كشور، بر باقی مانده واردات كالاهای چینی تعرفه وضع كند.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، آمریكا آماده می گردد در صورت شكست مذاكرات ترامپ و شی جین پینگ، تا اوایل دسامبر بر باقی مانده واردات كالاهای چینی تعرفه اعمال نماید.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: این فهرست تعرفه شامل كالاهای چینی خواهد شد كه در دور تعرفه های قبلی قرار نداشتند و بر اساس آمار واردات سال گذشته، امكان دارد ارزش آنها به ۲۵۷ میلیارد دلار بالغ شود.

تصمیمات نهایی هنوز گرفته نشده و مقامات آمریكایی آماده چنین سناریویی می شوند تا در صورت عدم پیشرفت مذاكرات رهبران دو كشور در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در بوینوس آیرس در نوامبر، آنرا پیش ببرند.

اقتصاددانان و شركت های آمریكایی اخطار داده اند كه هزینه های فزاینده تعرفه ها امكان دارد به اقتصاد آمریكا لطمه بزند.

جنگ تجاری میان آمریكا و چین در مارس شروع شد كه دولت ترامپ با هدف تنبیه چین برای سرقت مالكیت معنوی آمریكا و سیاست های اقتصادی غیرمنصفانه ای كه به شركت های آمریكایی لطمه زده است، روی واردات كالاهای چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار تعرفه جدید اعلام نمود. چین هم در واكنش به این اقدام، روی واردات كالاهای آمریكایی به ارزش مشابه تعرفه وضع كرد.

با وجود مذاكرات میان دو طرف، اولین موج تعرفه ها در ژوییه به اجرا درآمد و ترامپ بعد از آن از دومین موج تعرفه ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار كالای چینی اطلاع داد كه تعرفه های مذكور هم در سپتامبر وضع شدند. چین هم روی واردات ۶۰ میلیارد دلار كالای آمریكایی تعرفه جدید اعلام نمود.

مذاكرات رسمی برای خاموش كردن آتش جنگ تجاری میان دو كشور اندك بوده و هر دو طرف به یكدیگر ضربه های غیرتجاری زده اند بعنوان نمونه، ترامپ آمریكا را از یك پیمان پستی بین المللی ۱۴۴ ساله كه ارسال كالا به آمریكا را برای شركت های چینی ارزان تر كرده بود، خارج كرد.

به دنبال انتشار گزارش بلومبرگ، شاخص های سهام آمریكا ریزش كردند.




1397/08/08
15:26:36
5.0 / 5
5479
تگهای خبر: اقتصاد , اقتصادی , تعرفه , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
فوری خرید