وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد:

مخالفت با ممنوعیت صادرات جوجه یك روزه

مخالفت با ممنوعیت صادرات جوجه یك روزه

به گزارش فوری خرید وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه مخالف هرگونه ممنوعیت صادرات جوجه یك روزه و هر محصول دیگری است، اظهار داشت: محور مكاتباتی كه در آن زمان با آقای شریعتمداری وزیر وقت صنعت داشتم، این بود كه برای صادرات ممنوعیت ایجاد نكنیم چون هم بازارهایمان را از دست می دهیم و هم نوسان ایجاد می نماییم.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، محمود حجتی در حاشیه هفتمین همایش سراسری كشت محصولات زراعی، اظهار نمود: برای تامین داخل آنجایی كه مزیت دارد، باید به صورت عوارض صادراتی مصوبات داشته باشیم كه حالا در قالب عوارض صادراتی انجام می شود.
وی درباره قیمت سبوس اضافه كرد: دولت اختیارات قیمت گذاری را به ستاد تنظیم بازار داده است كه من هم با آقای رئیس جمهور مكاتبه كردم و ایشان به وزیر صنعت ابلاغ كردند كه تجدیدنظر بكنند. متاسفانه ما در بهمن ماه افزایش قیمت سبوس را داشتیم و به تازگی افزایش قیمت آن را اعلام نموده اند كه بر همین مبنا من پیگیری كرده و نامه نوشته ام و امیدوار هستیم تجدیدنظر شود.
وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه در بحث دانه های روغنی وابستگی زیادی داریم و كنجاله كه خوراك طیور است یكی از محصولاتی است كه در این همایش بیشتر روی آن تمركز كرده ایم، اشاره كرد: كلزا در بخش دیم قابلیت توسعه بیشتری دارد و امیدواریم در سال آینده یك جهشی در تولید دانه های روغنی داشته باشیم.
حجتی با اشاره به اینكه حبوبات را وارد كشت پاییزه كرده ایم و در این مورد به نتایج مثبتی رسیده ایم، اضافه كرد: بخشی از حبوبات را در پاییز كشت می نماییم كه دیگر در بهار وقت برای رشد و بارگیری باشد.
او در آخر اشاره كرد: امیدواریم با عنایت به پیشبینی های فصلی كه نشان دهنده پاییز نرمال از نظر بارندگی است، سال زراعی خوبی را به لطف خداوند متعال و همت كشاورزان داشته باشیم.



1398/06/10
00:01:46
5.0 / 5
5216
تگهای خبر: بازار , رئیس جمهور , صادرات , صادراتی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
فوری خرید