وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تهیه ارز مورد نیاز كالاهای اساسی برای ۱ و نیم سال آینده

تهیه ارز مورد نیاز كالاهای اساسی برای ۱ و نیم سال آینده

فوری خرید: وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد كه دولت ارز مورد نیاز كالاهای اساسی را برای نیمه دوم سال جاری و سال ۱۳۹۸ تهیه كرده و وضعیت ذخیره كالاهای اساسی هم اكنون بهتر از سالیان گذشته است.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در مراسم تكریم و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت كه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس جمهوری- و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان صنعتی، معدنی و تجاری كشور در حال برگزاری است، اظهار نمود: هم اكنون ذخیره سازی كالاهای اساسی بهتر از سال های گذشته انجام شده است و دولت ارز مورد نیاز كالاهای اساسی را برای نیمه دوم سال جاری و سال ۱۳۹۸ تهیه تهیه كرده است.
وی با اشاره به شرایط جدید اقتصادی كشور كه با تحریم های ظالمانه گره خورده است، بیان كرد: راهكار مقابله با تحریم های ظالمانه توجه ویژه به بخش خصوصی، حفظ جریان تولید، توجه به نیروی انسانی و تكنولوژی های جدید است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه ذیل ستاد تحریم، ۲ كارگروه تخصصی حفظ جریان تولید و اشتغال و تامین كالاها و مایحتاج عمومی تشكیل شده است، اظهار داشت: علاوه بر موارد اشاره شده كسانی كه در این خصوص صاحب نظر هستند، همچون بخش خصوصی در نظر گرفته شده اند و چگونگی مدیریت بحران ارز و تامین و توزیع كالا و نظارت بر آنها در دستور كار است.
رحمانی با تاكید بر اینكه كشور نیازمند مدیران سالم و با ریسك پذیری بالا است، تصریح كرد: در شرایط كنونی به مدیران جهادی، سلامت و با ریسك پذیری بالا نیازمندیم كه تلاش شبانه روزی داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه در شرایط تحریم فرصت هایی هم تولید می گردد كه می توان از این فرصت ها برای فعال سازی معادن استفاده كرد، اظهار داشت: هر چند تحریم ها محدودیت هایی را بر كشور تحمیل می كنند، اما فرصت هایی را هم به دنبال دارد كه همچون آن توجه به بخش معدن، توسعه داخلی سازی و صادرات است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ممنوعیت واردات ۱۳۰۰ قلم كالا را فرصتی برای تولید كنندگان دانست و بیان كرد: نوسان نرخ ارز هر چند مشكلاتی را در ماه های گذشته تولید كرده، اما در تولید فرصت جهشی صادرات هم اثرگذار بوده است كه باید تسهیلاتی را در بعضی موارد تولید و گره های بوجود آمده را باز كرد تا فرصت های شغلی فرآهم شود و بخش تولید هم از این شرایط استفاده نماید.
رحمانی در ادامه به پتانسیل سرمایه انسانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالان بخش خصوصی اشاره و اظهار نمود: بنده به این پتانسیل ایمان و باور دارم و در دوره جدید هم آنرا جدی خواهم گرفت.
وی با اشاره به تشكیل اتاق های فكر مختلف، اضافه كرد: اتاق فكر صنعت، اتاق فكر فناوری و اتاق فكر صادرات طراحی شده است كه محوریت همه آنها با بخش خصوصی خواهد بود و حتی می توانیم از پتانسیل وزرای گذشته در این بخش استفاده نماییم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر اینكه مقابله با فساد یكی از برنامه های اساسی وی در این وزارتخانه است، اظهار داشت: اعتقاد ندارم كه موضوعی تحت عنوان فساد سیستمی در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود وجود داشته باشد، اما بهترین راه مبارزه این است كه در تصمیمات دقت كرد و اگر كاری درست صورت گیرد به صورت اتوماتیك زمینه فساد از بین می رود.
رحمانی همینطور توجه به دولت الكترونیك، شفاف سازی و تكمیل سامانه ها را همچون برنامه هایی خود برشمرد و اضافه كرد: این موارد در دستور كار قرار دارد و تابحال سامانه های نظیر بهین یاب، جامع انبارها و...طراحی شده است.
وی در مورد نوسازی صنایع نیز، بیان كرد: نوسازی صنایع در دستور كار قرار گرفته و در بخش معدن با تلاش مجلس شورای اسلامی نقشه راه معدن آماده شده است و این محور و سرلوحه كار وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معدن خواهد بود. علاوه بر این برای آباد كردن روستاها یك راهكار توجه به بخش معدن است و باید از خام فروشی پرهیز كرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بحث نوسازی صنایع امسال عرضه تسهیلات به ۱۰ هزار واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در دستور كار قرار دارد.
رحمانی با اشاره به اینكه باید جریان جدیدی در بخش اقتصاد معدنی همچون حضور در اعماق زمین آغاز شود، اظهار داشت: در حالیكه اروپایی ها امروز به مرز ۵۰۰ متری در اعماق معدن ورود كرده اند، اما اغلب اكتشافات معدنی كشور سطحی است و نیازمند پیشرفت جدی در این حوزه هستیم.
وی همینطور به ورود كسب و كارهای نوین در صنعت اشاره و اظهار نمود: بنگاه داری با ورود استارت آپ ها به شیوه سنتی دشوار می باشد و این مسئله را باید پذیرفت و این مورد به منزله استفاده از جوانان و صنایع دانش بنیان است.




1397/08/15
15:16:40
5.0 / 5
5081
تگهای خبر: اقتصاد , اقتصادی , خصوصی , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
فوری خرید