طلای جهانی بالا رفت

طلای جهانی بالا رفت

به گزارش فوری خرید قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی كه حجم معاملات به علت تعطیلات سال نوی میلادی اندك بود، تحت تأثیر افت ارزش دلار، اندكی افزایش یافت.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد پیدا كرد و به ۵۱۹ دلار و ۷۵ سنت رسید. طلا سال ۲۰۱۹ را با بزرگترین افزایش قیمت سالانه از سال ۲۰۱۰ به این طرف به پایان برد.

در بازار معاملات آتی آمریكا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد كاهش، در ۱۵۲۲ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا سه شنبه هفته جاری اعلام نمود توافق تجاری با چین ۱۵ ژانویه با حضور مقامات عالی رتبه چین در كاخ سفید امضا خواهد شد. با این وجود سرمایه گذاران همچنان منتظر شنیدن جزئیات این توافق هستند.

برایان لان، مدیركل شركت "گلد سیلور سنترال" در سنگاپور اظهار نمود: فاز اول توافق تجاری آمریكا و چین تأثیر خویش را روی بازار طلا گذاشته است همینطور ارزش دلار آمریكا را اندكی ضعیف كرده و این امر از قیمت طلا پشتیبانی كرده است.

دلار سال نوی میلادی را با كاهش شروع كرد چونكه سرمایه گذاران معتقدند حالا كه خوشبینی به تجارت بهبود یافته و دورنمای اقتصاد جهانی را روشن كرده، دوران عملكرد بهتر اقتصاد آمریكا نسبت به اقتصاد جهانی امكان دارد به پایان رسیده باشد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در مقابل سبدی از ارزهای رقیب در دسامبر ۱.۹ درصد سقوط كرد و به پایین ترین حد خود در شش ماه گذشته رسید. دلار ضعیف تر طلا را برای خریداران غیرآمریكایی ارزان تر می كند.

اما عاملی كه سبب شد رشد قیمت طلا محدود شود، صعود بازارهای سهام آسیا تحت تأثیر سیاست تسهیل پولی چین و امضای قرارداد تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان بود.

به گفته لان، مبحث مهمی كه باید مورد توجه قرار گیرد، بازارهای سهام هستند كه به ركورد بالای جدیدی صعود كرده اند و اگر بخشی از رشدشان را از دست دهند، امكان دارد بخشی از سرمایه های بورسی به سمت طلا سرازیر شود. همینطور بریگزیت، اعتراضات هنگ كنگ و تنشهای كره شمالی از دیگر عواملی مهمی است كه امسال امكان دارد روی بازارها تأثیر بگذارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۹۴۲ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۸۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد رشد كرد و به ۹۷۰ دلار و پنج سنت رسید.





منبع:

1398/10/12
23:55:56
5.0 / 5
5253
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بورس , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
فوری خرید