لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز؛

واردكنندگان كالا موظف به اعلام منشأ ارز كالای وارداتی خود شدند

واردكنندگان كالا موظف به اعلام منشأ ارز كالای وارداتی خود شدند

فوری خرید: نمایندگان مجلس تصویب كردند كه بمنظور مقابله با قاچاق ارز و مدیریت منابع و مصارف ارزی كلیه واردكنندگان كالا موظفند منشأ ارز كالای وارداتی خودرا بعد از ثبت سفارش و پیش از ترخیص اعلام كنند.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس و در ادامه بررسی مواد باقی مانده لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مواد 7 و 15 این لایحه را تصویب کردند.
طبق ماده 7 بند «ش» ماده (1) قانون به شرح زیر اصلاح می شود:
ش - قاچاقچی حرفه ای: شخصی است که بیش از سه بار مرتکب قاچاق شود، شامل اینکه در هر مرتبه تعقیب شده یا نشده باشد و ارزش کالا یا ارز قاچاق در هر مرتبه بیش از یکصد میلیون ریال باشد.
طبق ماده 15، متن زیر بعنوان تبصره (4) به ماده (۷) قانون الحاق می شود:
تبصره 4 - بمنظور مقابله با قاچاق ارز و مدیریت منابع و مصارف ارزی، کلیه واردکنندگان کالا موظفند منشأ ارز کالای وارداتی خودرا بعد از ثبت سفارش و پیش از ترخیص، در سامانه موضوع بند «الف» ماده (6) این قانون اظهار نمایند. بانک مرکزی موظف است بعد از دریافت اطلاعات منشأ ارز، بلافاصله و درباب کالاهای سریع الفساد، سریع الاشتعال یا مورد نیاز فوری حداکثر ظرف بیست و چهار ساعت نسبت به بررسی آن اقدام نموده و در صورت صحت اطلاعات ابرازی، شناسه رهگیری معتبر به اطلاعات مذکور اختصاص دهد. مجوز ثبت سفارش تا پیش از دریافت شناسه رهگیری موضوع این تبصره قابل استناد جهت ترخیص در گمرک نیست. حکم این ماده مانع از اجرای مقررات ماده (۶۲) قانون امور گمرکی نیست.





منبع:

1399/02/29
11:34:29
5.0 / 5
3412
تگهای خبر: ترخیص , كالا , گمرك , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
فوری خرید