نظرسنجی كیتكونیوز نشان داد

طلا كشش گرانی بیشتر را ندارد

طلا كشش گرانی بیشتر را ندارد

به گزارش فوری خرید نظرسنجی هفتگی كیتكونیوز نشان داد در حالیكه عده كثیری از تحلیل گران وال استریت قیمت طلا در بازه محدودی خواهد ماند اما سرمایه گذاران همچنان به بالا رفتن قیمت طلا در كوتاه مدت خوش بین هستند.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، بعد از اینكه قیمت طلا به پایین متوسط قیمت ۵۰ روزه سقوط كرد و ادامه رشد ارزش دلار آمریكا، قیمت این فلز پرارزش را در كوتاه مدت تحت فشار كاهشی قرار داد، عده كثیری از تحلیل گران نسبت به روند قیمت طلا نظر خنثی پیدا كردند.

در نظرسنجی كیتكونیوز از تحلیل گران وال استریت، ۱۶ نفر شركت كردند كه از میان آنها هشت نفر یا ۵۰ درصد انتظار داشتند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت در حالیكه پنج نفر یا ۳۱ درصد افزایش قیمت و سه نفر یا ۱۹ درصد كاهش قیمت را پیشبینی كردند.

در نظرسنجی كیتكونیوز از سرمایه گذاران ۱۸۵۵ نفر شركت كردند كه از میان آنها ۴۷۹ نفر یا ۵۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۲ نفر یا ۲۶ درصد كاهش قیمت طلا را پیشبینی كردند و ۱۵۴ نفر یا ۱۸ درصد هم نظری نداشتند.

اگرچه شمار زیادی از سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز كوتاه مدت قیمت طلا خوش بین مانده اند اما این خوشبینی به پایین ترین حد خود در بیشتر از سه ماه و نیم گذشته رسیده و به مدت چهار هفته متوالی كاهش داشته است.

برای هفته گذشته اغلب تحلیل گران وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش بین بودند. اما طلا تحت تاثیر رشد ارزش دلار هفته گذشته را با كاهش قیمت به پایان برد با این وجود موفق شد بالای مرز ۱۵۰۰ دلار بماند. هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریكا هشت دلار و ۸۰ سنت یا ۰.۶ درصد كاهش پیدا كرد و در ۱۵۰۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد و برای كل هفته حدود ۱.۱ درصد كاهش ثبت نمود.

درصد درستی پیشبینی تحلیل گران وال استریت و سرمایه گذاران از آغاز سال میلادی جاری تابحال ۵۳ درصد بوده است.

اگرچه بعضی از تحلیل گران احتیاط بیشتری پیدا كرده اند اما هنوز آماده نیستند تا از خوشبینی نسبت به روند صعودی بلندمدت طلا دست بكشند.

اوله هانسن از ساكسو بانك اظهار نمود انتظار دارد قیمت طلا در هفته جاری به سطح پایینتری كاهش پیدا كند اما این حركت، یك تصحیح قیمت جزئی در روند صعودی پرقدرت این فلز پرارزش است. وی به كیتكونیوز اظهار داشت: تصور می كنم روند صعودی طلا تغییری نكرده است اما باید این فلز از ركورد پایین اخیر بهبود پیدا كند. با این وجود اگر طلا در كوتاه مدت تا مرز ۱۴۵۰ دلار سقوط كرد، تعجب نخواهد كرد.

جورج گرو، مدیركل شركت "آر بی سی ولث منیجمنت" پیش بینی نمود تقاضا برای خرید ارزان، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد نمود با این وجود رشد ارزش دلار آمریكا، مانع اصلی افزایش قیمت طلا خواهد بود.

اگرچه طلا هفته گذشته بیشتر از یك درصد كاهش قیمت داشت اما بعضی از تحلیل گران به علت ابهاماتی كه در بازار وجود دارد نسبت به روند صعودی طلا در كوتاه مدت خوش بین مانده اند.

آدریان دی، مدیرعامل شركت مدیریت دارایی "آدریان دی" به كیتكونیوز اظهار داشت: مسائل زیادی از بریگزیت تا استیضاح رئیس جمهور آمریكا، اختلافات تجاری و تسهیل سیاست پولی وجود دارد كه از قیمت طلا پشتیبانی می كند.





منبع:

1398/07/06
18:20:52
5.0 / 5
6013
تگهای خبر: بازار , خرید , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
فوری خرید