كشف بزرگترین الماس زردرنگ در قطب شمال

كشف بزرگترین الماس زردرنگ در قطب شمال

به گزارش فوری خرید یك الماس زردرنگ به وزن ۵۵۲ قیراط در معدن دیاویك در نورت وست تریتوریز كشف شد كه سه برابر بزرگ از كشف بزرگ قبلی در كانادا است.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، شركت های "دومینیون دایاموند ماینز" و "ریوتینتو" با رونمایی این الماس كه بزرگترین الماس كشف شده تابحال در آمریكای شمالی به حساب می آید بازار را شوكه كردند.

این الماس كه به اندازه یك تخم مرغ و به رنگ زرد است، در اكتبر استخراج شد و ابعاد آن حدود سه سانتیمتر در ۵.۵ سانتیمتر است.

شركت دومینیون كانادا كه در ۴۰ درصد از معدن دیاویك سهم دارد، اعلام نمود كشف الماسی در ابعاد مذكور در این بخش از جهان كاملا غیرمنتظره بود و نقطه عطفی برای معدنكاری الماس در آمریكای شمالی به حساب می آید.

بر اساس گزارش ماینینگ، این الماس زردرنگ یكی از ۳۰ الماس بزرگی است كه تابحال كشف شده اند.

ركورد بزرگترین الماس كشف شده در آمریكای شمالی، قبل از این به الماسی به وزن ۱۸۷.۷ قیراط تعلق شد كه سال ۲۰۱۵ در معدن دیاویك استخراج شده بود.

بزرگترین الماسی كه تابحال كشف شده، الماس كولینان به وزن ۳۱۰۶ قیراط در نزدیكی پرتوریای آفریقای جنوبی در سال ۱۹۰۵ است. این الماس بریده شد و یكی از قطعات آن در جواهرات سلطنتی انگلیس بكار رفته است.

الماس "لسدی لا رونا" به وزن ۱۱۰۹ قیراط دومین الماس بزرگی است كه تابحال كشف شده و الماس اكسل سیور به وزن ۹۹۵ قیراط و استار سیرالئون به وزن ۹۶۹ قیراط در رتبه سوم و چهارم قرار دارند.

دومینیون مقرر است شریكی را برای برش دادن و صیقل این الماس كه هنوز ارزش آن تخمین زده نشده است، انتخاب نماید.




1397/09/25
14:31:13
5.0 / 5
5096
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
فوری خرید