آغاز ثبت نام دومین فراخوان نوپاهای فناوری های همگرا

آغاز ثبت نام دومین فراخوان نوپاهای فناوری های همگرا

فوری خرید: مركز راهبردی فناوری های همگرا، با هدف شناسایی استارت آپ های فعال و كمك به تجاری سازی دستاوردهای آنها دومین فراخوان نوپاهای فناوری های همگرا را اعلام نمود.


به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، این فراخوان به استارت آپ ها فرصت می دهد تا با ثبت نام و معرفی محصول استارت آپی خود، سپس درنوردیدن مراحل داوری بتوانند فعالیت خودرا در مجموعه های پشتیبان، ادامه دهند. فناوران، شركت های نوپا و پژوهشگران بعنوان طرف عرضه، شركت های صنعتی و سرمایه گذاران خطرپذیر بعنوان طرف تقاضا و شتاب دهنده ها بعنوان رابط عرضه و تقاضا همچون مخاطبان این فراخوان هستند.
این برنامه می­ تواند پلتفورم لازم را برای شناسایی دستاوردهای فناوران و نوآوران كشور در حوزه فناوری ­های همگرا، پشتیبانی از آنها تا شكل گیری تیم كارآفرین و معرفی آنها به توسعه دهندگان كسب و كار و همین طور سرمایه گذاران فراهم آورد. به سبب آشنا نبودن فناوران با فرآیند توسعه محصول و توسعه كسب و كار، پس از شناسایی نوپاهای فناور و نوآور، آنها با حمایت مركز راهبردی فناوری های همگرا در یك دوره پیش شتابدهی، فرصت آنرا خواهند داشت تا با این موارد آشنا گردند و بتوانند محصول استارت آپ خودرا اعتبارسنجی كنند.
پس از ثبت طرح های استارت آپی فناوران ر وب سایت فراخوان، طرح های ارسالی به داوران ارسال میگردد. فناوران طرح های منتخب برای مصاحبه حضوری دعوت می شوند تا از طرح خود دفاع كنند. استارت آپ های منتخب در فرآیند داوری، وارد دوره پیش شتابدهی می شوند كه در این دوره استارت آپ ها می توانند محصول كسب وكار خودرا اعتبارسنجی كنند.
استارت آپ هایی كه در دوره پیش شتابدهی موفق بوده و بتوانند از این مرحله عبور كنند، به مراكز حامی توسعه كسب و كار معرفی خواهند شد.
محورهای اصلی این فراخوان در حوزه های "سلامت"، "دارو و درمان"، "محیط زیست"، "آب و انرژی"، "زیست فناوری"، "تجهیزات و ملزومات پزشكی" و "مواد آرایشی و بهداشتی" است. علاوه بر آن محورهای ویژه ای در این دوره از رویداد در نظر گرفته شده است. محورهای ویژه عموماً مواردی هستند كه جزو نیازهای فعلی كشور، مراكز حامی توسعه كسب و كار و صنایع بوده و در صورتیكه محصول استارت آپ ها، در این حوزه باشد برنامه ویژه برای پشتیبانی از روند توسعه كسب و كار آنها در دست خواهد بود.
محورهای ویژه این فراخوان سه حوزه رابطه مغز و كامپیوتر، چاپگرهای زیستی سه بعدی، نسل جدید توالی یابی، آب و انرژی است.
در این دوره فراخوان 20 شتابدهنده و مركز حامی توسعه كسب و كار برای پشتیبانی از استارت آپ ها حضور دارند كه نسبت به دوره اول رشد قابل توجهی را تجربه كرده است. یكی از خاصیت های فراخوان دوم حضور مراكز پشتیبانی فنی است. چهار مركز پشتیبانی فنی با مهیا كردن زیرساخت های مناسب برای استارت آپ ها این فرصت را برای آنها به وجود خواهند آورد تا بتوانند ضمن بهره بردن از مشاوره های فنی این مراكز برای توسعه محصول خود از امكانات كارگاهی و آزمایشگاهی آنها بهره مند شوند.
متقاضیان شركت در این فراخوان تا اختتام بهمن 97، مهلت دارند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. محققان و متخصصان حوزه فناوری نانو باز می توانند طرح های خودرا برای این رویداد ارسال نمایند.



1397/10/10
14:30:13
5.0 / 5
5047
تگهای خبر: صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
فوری خرید