طلای جهانی ركورد ۱۴۰۰ دلار را شكست

طلای جهانی ركورد ۱۴۰۰ دلار را شكست

فوری خرید: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تأثیر احتمال كاهش نرخ های بهره از طرف بانك مركزی آمریكا كه افت دلار را به همراه داشت، بیشتر از 1.5 درصد صعود كرد.



به گزارش فوری خرید به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۴۰۴ دلار و ۳۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریكا، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۴۰۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

بانك مركزی آمریكا روز چهارشنبه اعلام نمود آماده است با ریسك های رو به رشد برای اقتصاد داخلی روبرو شود و با عنایت به رشد تنش های تجاری و نگرانی های فزاینده نسبت به پایین ماندن فشارهای تورمی، كاهش نرخ های بهره را از ماه آینده آغاز می كند.

كاهش نرخ های بهره هزینه نگهداری طلا كه سوددهی ندارد را می كاهد و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز باارزش را تقویت می كند و همزمان با ضعیف كردن ارزش دلار، خرید این فلز باارزش برای خریداران غیرآمریكایی ارزان تر می شود.

بر اساس گزارش رویترز، با توجه به این كه بانك مركزی آمریكا در نشست هفته جاری خود نرخ های بهره را بدون تغییر گذاشت اما تغییر انتظارات بازار درباب سیاست پولی بانك مركزی آمریكا، موجب افت ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریكا شده است.

دلار در راه كاهش هفتگی در مقابل ارزهای رقیب قرار دارد و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریكا برای اولین بار در بیشتر از دو سال و نیم گذشته به پایین ۲ درصد سقوط كرده است.

عامل دیگری كه از افزایش قیمت طلا حمایت كرد تشدید تنش ها در خاورمیانه بعد از سرنگونی یك پهپاد متجاوز آمریكایی از طرف ایران بود. بهای معاملات طلا از شروع هفته جاری تابحال حدود ۵ درصد و از شروع سال ۲۰۱۹ تابحال حدود ۱۰ درصد رشد كرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد صعود كرد و به ۱۵ دلار و ۴۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۱۱ دلار و ۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یك درصد افزایش، ۱۴۹۲ دلار و ۸۲ سنت معامله شد.





منبع:

1398/03/31
21:18:15
5.0 / 5
5218
تگهای خبر: اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
فوری خرید